Punkt przedszkolny „Klubik integracyjny”

Klubik

Klubik Integracyjny

to kameralny punkt przedszkolny na Saskiej Kępie. Prowadzimy 15-osobową grupę różnowiekową, w której 5 miejsc jest przeznaczonych dla dzieci ze spektrum autyzmu. Zbieramy fundusze, by prowadzić przedszkole integracyjne w pełnym wymiarze czasu!

Punkt Przedszkolny Klubik Integracyjny jest prowadzony przez Stowarzyszenie Terapeutów – organizację pożytku publicznego od 2003 roku działającą na rzecz osób ze spektrum autyzmu.  Chcemy, by nasze przedszkole było miejscem, gdzie wszystkie dzieci mogą bezpiecznie nawiązywać relacje, znaleźć samopotwierdzenie oraz możliwość swobodnego, spontanicznego i twórczego działania.  Nabór trwa przez cały rok. Szczegółowych informacji w sprawie dostępności miejsc, rekrutacji i adaptacji udzielamy telefonicznie lub mailowo.

32869
2148039909

Co robimy:

Realizujemy podstawę programowę wychowania przedszkolnego, zobacz.

Dzieciom z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego zapewniamy regularną indywidualną współpracę z psychologiem, pedagogiem specjalnym, terapeutą SI i logopedą oraz wsparcie terapeuty-cienia podczas wszystkich zajęć grupowych.

Oprócz zajęć edukacyjnych nasz program obejmuje:

  • Regularne zajęcia z języka angielskiego
  • Zajęcia muzyczno-taneczne przy akompaniamencie instrumentów
  • Zajęcia plastyczne
  • Arteterapię
  • Zajęcia Sensoplastyka®
  • Zajęcia usprawniające dużą i małą motorykę
  • Ruch Rozwijający Weroniki Scherborne
  • Zajęcia ruchowe z elementami Integracji Sensorycznej
  • Zajęcia z elementami terapii ręki
  • Zajęcia psychoedukacyjne
  • Trening Umiejętności Społecznych
  • Regularne wycieczki
  • Codzienne spacery i zabawy na świeżym powietrzu
  • Przestrzeń do swobodnej zabawy w grupie
  • Basen*

*w zależności od oczekiwań rodziców i bieżącej sytuacji epidemiologicznej

Istnieje możliwość zapisania dziecka na dodatkowe zajęcia tematyczne w godzinach 15:00-17:00, po zakończeniu zajęć przedszkolnych.

Zajęcia ruchowe z elementami Integracji Sensorycznej to działania grupowe, które prowadzi terapeuta SI, korzystając ze sprzętu do integracji sensorycznej. Proponowane aktywności wspierają rozwój procesów integracji sensorycznej, by jak najlepiej przygotować układ nerwowy dzieci do zdobywania wiedzy, utrzymywania uwagi na zadaniu i organizacji zachowania.

Zajęcia Sensoplastyka® to działania, w których dzieci doświadczają różnorodnych faktur, kształtów, kolorów i zapachów. Sensoplastyka wpływa na optymalny rozwój całego organizmu, stymulując wszystkie zmysły. Pozwalając dzieciom na decydowanie o swojej aktywności, wspieramy ich kompetencje intra- i interpersonalne. Na zajęciach Sensoplastyka® wykorzystujemy jedynie produkty spożywcze bezpieczne dla uczestników.

Zajęcia psychoedukacyjne to zabawy w grupie z elementami bajkoterapii animowane przez psychologa i mające na celu rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci. Poprzez słuchanie i współtworzenie opowieści oraz aktywności ruchowe i plastyczne, w trakcie zajęć dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać wybrane stany emocjonalne, poznają konstruktywne metody radzenia sobie z napięciem i niektórymi trudnymi emocjami oraz wzmacniają poczucie własnej wartości i pewność siebie.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to forma wsparcia terapeutycznego, dzięki której dzieci poprzez udział w scenkach i ćwiczeniach trenują prawidłowe zachowania społeczne w grupie. TUS jest kierowany w szczególności do dzieci z trudnościami w obszarze funkcjonowania społecznego (np. wycofanych, impulsywnych, z autyzmem, mających problemy z radzeniem sobie z frustracją itp.). Z pomocą trenerów dzieci poznają takie sposoby nawiązywania relacji i rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie z niepowodzeniem, które umożliwiają współpracę w grupie w atmosferze wzajemnego szacunku.

Zajęcia z elementami terapii ręki to działania plastyczne i ruchowe pomyślane w taki sposób, by rozwijać motorykę małą, w szczególności zdolności manualne i ruchy precyzyjne dziecka. Aktywności nastawione są na wspieranie normalizacji napięcia mięśniowego oraz stymulację czucia powierzchniowego i głębokiego poprzez dostarczanie bodźców dotykowych. Dzieci rozwijają i doskonalą umiejętność chwytu, a także koordynację oko-ręka i koordynację pracy obu rąk.

Aktualny grafik zajęć dostępny jest tutaj: zalącznik

Cart
  • Your cart is empty Browse Shop